دکتر کلارا منظمی » عمل زیبایی زنان » آیا لابیاپلاستی درد دارد؟
آیا لابیاپلاستی درد دارد؟

آیا لابیاپلاستی درد دارد؟ بعد از لابیاپلاستی آیا درد زیادی را باید تحمل کنیم؟ لابیاپلاستی روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. لابیاپلاستی شکل یا اندازه لب های داخلی واژن را تغییر می دهد. اما این جراحی فقط شکل ظاهری را بهبود نمی بخشد، علاوه بر این می تواند به زنانی که در حین فعالیت های جنسی یا سایر حرکات فیزیکی احساس درد یا ناراحتی می کنند کمک کند. اما بسیاری از کسانی که خواستار این جراحی هستند در مورد درد حین و بعد از عمل سوال می پرسند، امروز در این مطلب می خواهیم در مورد این موضوع با شما صحبت کنیم.

ایا هنگام جراحی لابیاپلاستی درد داریم؟

لابیاپلاستی معمولاً یک جراحی بسیار ساده است. به این معنی که می توانید همان روز به خانه بروید. معمولاً با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، بنابراین نیازی نیست که در حین جراحی واقعی نگران احساس درد باشید. در مقایسه با سایر جراحی های زیبایی، دوره نقاهت برای لابیاپلاستی اغلب سریعتر و کمتر دردناک است.

در این جراحی، لب های داخلی کوچکتر با دقت کوتاه می شوند تا به شکل دلخواه شما برسند. جراحی معمولاً حدود دو ساعت طول می‌کشد، اما بسته به میزان کاری که باید انجام شود، ممکن است تغییر کند. بیهوشی تضمین می کند که در حین عمل دردی احساس نمی کنید. بسته به وضعیت خاص شما، ممکن است. به طور کلی، لابیاپلاستی به گونه ای طراحی شده است که تا حد امکان بدون درد باشد، هم در حین و هم بعد از عمل.

وقتی صحبت از درد و ناراحتی به میان می آید، لابیاپلاستی به طور کلی یک روش کم درد در نظر گرفته می شود. شما می توانید بیهوشی موضعی یا عمومی را برای جراحی انتخاب کنید. ناحیه لابیا حساس است، اما اکثر بیماران برای این عمل بی حسی موضعی را انتخاب می کنند. با این حال، برخی ممکن است بیهوشی عمومی را ترجیح دهند، به خصوص اگر نیاز به تغییر زیادی باشد یا اگر تحت یک لابیاپلاستی تجدیدنظر می باشد.

بنابراین، آیا دردناک است؟ خوب، تجربه هر کسی متفاوت است. تحمل درد از فردی به فرد دیگر متفاوت است و جراحی همیشه با سطحی از خطر همراه است. با این حال، بهترین جراح زیبایی زنان در تبریز تمام سعی خود را می کند، در حالی که ناحیه واژن حساس است، اکثر افراد لابیاپلاستی را کمتر از آنچه انتظار داشتند دردناک می دانند. اگر در حین بهبودی احساس درد می کنید، راه هایی برای مدیریت آن وجود دارد.

truncate dir-rtl

ایا لابیاپلاستی درد دارد؟

آیا بعد از عمل لابیاپلاستی درد داریم؟

قبل از انجام عمل جراحی، با جراح خود در مورد انتظارات و نگرانی هایی خود صحبت می کنید. پزشک یک بررسی دقیق به شما می دهند و در مورد گزینه های شما صحبت می کند. این زمان خوبی برای بحث در مورد مدیریت درد و هر دارویی است که ممکن است پس از آن مصرف کنید. در طول لابیاپلاستی می توان از تکنیک های مختلفی استفاده کرد و جراح شما بهترین روش را برای شما انتخاب خواهد کرد. همچنین ممکن است برای کمک به کاهش تورم یا کبودی پس از جراحی، داروهایی تجویز شود.

جراح شما برای بعد از جراحی داروهای ضد درد تجویز می کند که به کنترل هر گونه ناراحتی کمک می کند. اکثر بیماران متوجه می شوند که هر درد معمولاً در عرض دو تا سه روز کاهش می یابد و بهبودی نسبتاً سریع می کند.

شما پس از بین رفتن داروی بیهوشی، احساس درد همراه با علائمی مانند تورم، کبودی تجربه می کنید. جراح مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی را به شما می‌دهد که باید رعایت کنید، که می‌تواند به کاهش این علائم و مدیریت هر گونه دردی که تجربه می‌کنید، کمک کند.

در چند روز اول پس از جراحی، انتظار داشته باشید که درد متوسطی را احساس کنید. اما خبر خوب این است که این معمولاً بعد از سه تا 4 روز شروع به کاهش می کند. به طور کلی می توانید به زندگی روزمره خود بازگردید، اگرچه باید از فعالیت های خاصی اجتناب کنید. جراح شما احتمالاً ممنوعیت استفاده از تامپون و اجتناب از شرکت در ورزش شدید یا فعالیت جنسی برای مدتی را توصیه می کند.

برای کاهش درد بعد از لابیاپلاستی چه کنیم؟

• از نظر دارو، جراح شما ممکن است نسخه ای از داروها را برای تسکین درد به شما بدهد، اما گزینه های بدون نسخه نیز می توانند به خوبی کار کنند. ایده خوبی است که قبل از عمل در مورد گزینه های مدیریت درد با جراح خود صحبت کنید.
  • اگر احساس درد می کنید، استفاده از کمپرس سرد یا کیسه یخ می تواند به کاهش تورم کمک کند. البته باید توجه داشته باشید، کمپرس یخ را به صورت مستقیم بر روی پوست خود قرار ندهید .
  • اگر از داروهای ضد درد نیز استفاده می کنید، این می تواند مفید باشد، زیرا این دو با هم می توانند برای مدیریت ناراحتی بسیار موثر باشند.
  • برخی از زنان هنگام ادرار کردن احساس سوزش و درد می کنند، اما تمیز نگه داشتن ناحیه و پیروی از دستورالعمل های مراقبت های بعدی می تواند به تسریع روند بهبود و کاهش این مشکل کمک کند.
  • برای کاهش درد در روزهای اول سعی کنید به مدت زیاد ننشینید، زیاد به ناحیه اول فشار وارد می شود و شما احساس درد می کنید.
  • ایده خوبی است که در این دوره ی نقاهت لابیاپلاستی  لباس های راحت و گشاد بپوشید تا فشاری به ناحیه عمل وارد نشود و شما احساس درد نکنید.
  • توصیه می شود در دو هفته اول به پشت بخوابند زیرا از هرگونه اصطکاک در ناحیه جراحی جلوگیری می کند؛ و درد شما کاهش پیدا می کند.